2013. május 20., hétfő

Csokis-banános piskótatekercs

A tegnapi piskótás bejegyzésem után, úgy gondoltam sütök is egy piskótatekercset. Nem szerettem volna a hagyományos lekvárosat, bár az is nagyon finom valljuk meg - én valami más ízre vágytam. A csokoládés banános kombinációt nagyon szeretem, ezért is döntöttem emellett a variáció mellett. Már a csokoládékrém volt a kérdéses, de szerencsére jól beletrafáltam és egy isteni csokoládékrémet sajátítottam el hála Kricky anyukájának!




Hozzávalók a piskótához:

Ismét a 6 tojásos verziót választottam, ami itt találtok meg!


Hozzávalók a csokoládékrémhez:

2 tojás
3 ek. kristálycukor
5 ek. porcukor
1 vanillin cukor
3 dl tej
5 ek. liszt
2 ek. kakaópor
125 gramm vaj


Elkészítése:

1. Először elkészítetjük a piskóta díszítését így. 

2. Utána a már elkészült piskótánkat ráöntjük és 170 fokos alul-felül melegítéses funkción 10-12 perc alatt megsütjük.

3. Ha elkészült a piskótánk, vizes ruhába feltekerjük, hülni hagyjuk és amikor már közepes a hőmérséklete, akkor széttekerjük és hülni hagyjuk.

4. Elkészítjük a krémet. A 2 tojást a 3 evőkanál cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tejet.

5. Közben egyenletesen beleszitáljuk a kakaóport és a lisztet.

6. Veszünk egy lábast és az elkészült egyveleget beletesszük, majd lassú tűzön sűrűre főzzük, folyamatos kevergetés mellett. Az elkészült masszát lehűtjük és néha kézi habverővel átkeverjük.

7. A vajat a porcukorral és a vaníliás cukorral habosra keverem,majd hozzáadom a csokis masszát és együtt robotgéppel átdolgozom.

8. Rásimítjuk a piskótára, vigyázzunk ne rakjuk jól meg, mert kifolyhat a két végén! :) A csokikrémre banánt szeletelünk.

9. A töltött piskótánkat feltekerjük és 1 órára a hűtőbe tesszük.





Jó étvágyat hozzá! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése