2013. július 1., hétfő

Meggyes álom

Ez a sütemény olcsó, kevés a sütési ideje és nagyon finom! A csokoládés "piskóta" között nagyon finom a néhol fel-fel tűnő meggy és az öntet egyszerűen istenivé varázsolja. Szerintem öntet nélkül nem olyan különleges! :)




Hozzávalók a tésztához:

8 evőkanál liszt
8 evőkanál cukor
4 evőkanál kakaópor
1 cs. sütőpor
2 tojás
6 evőkanál tej
6 evőkanál olaj
1 csipet só
meggy (ízlés szerint)- nálam friss, fáról leszedett meggy cukorral és fahéjjal felfőzve

Hozzávalók az öntethez:

1 csomag vaníliás cukor
5 evőkanál kristálycukor
1 evőkanál kakaópor
1 nagy evőkanál tejföl

Elkészítése:


1. Egy tálban összekeverjük a tészta hozzávalóit és jól összedolgozzuk. A legvégén belekeverjük a meggyet.

2. A sütőt 160 fokra előmelegítjük. Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük a masszát, majd 9 percig sütjük.

3. Az öntethez összekeverjük a hozzávalókat és megkenjük vele a kész sütemény tetejét, majd visszarakjuk a meleg sütőbe (úgy hogy az már nincs bekapcsolva).






Jó étvágyat hozzá! :)


3 megjegyzés:

  1. Kedves Juci!
    A Konyhalál - Linda lányom jóvoltából a Te blogodból választhattam a blogkóstolóra. Az ünnepi sütemények után próbáltam egy könnyű, de finom sütit választani, így a meggyes álom lett a nyerő nálam. El is készítettem - némi módosítással. Először is a 8 kanál liszt tűnt kevésnek a tepsi méretéhez képest, ezért 10 kanál lisztet raktam bele. Ebből következett, hogy tejből is több kellett, kb. 1,5-2 dl. A cukor és a kakaópor maradt az eredeti recept szerint. Meggyből kb. 3 dl-nyi befőttet tettem bele, sőt egy kis citrom- és narancshéjat is. Tepsibe öntve még némi diót is szórtam a tetejére (az soha nem árt). Az öntet mennyisége maradt, de néhány kanál meggylé is ment bele.
    Már sütés előtt is úgy gondoltam, hogy a 9 (!) percnyi sütés nagyon kevésnek látszik, annyi idő alatt lehetetlen megsülnie. Kevés is lett az idő, kb. 20 perc kellett neki.
    Ha legközelebb megsütöm, akkor kevesebb kakaóport teszek bele.
    Köszönöm a receptet, további eredményes sütögetést kívánok!
    Képet itt nem tudok feltenni, majd Lindának küldök, ő biztos beszerkeszti.
    Üdvözlettel
    Morvai Rebeka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Rebeka!

      Örülök, hogy a játék során megismerhetted a blogomat és megsütötted tőlem a meggyes álmot! Tetszik, hogy belevitted a te stílusodat a kis sütibe.. a narancs és a citromhéj kifejezetten jó választásnak bizonyul és a dió is. :)
      Én azért szoktam kevés ideig sütni, mert szeretem, hogy még nincs megsülve a tészta.. mármint ennél a változatnál. :)
      Kíváncsi vagyok a képre is már!
      Köszönöm szépen a jókívánságokat!

      Szép napot kívánok!

      Juci :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés