2013. november 29., péntek

Quiche Alsacienne - francia sós lepény

Több mint egy hónapja voltam, egy francia reggelizőhelyen, ahol kértem egy szelet sonkás valamit. Nem tudtam, hogy mi az, de éreztem, hogy van benne tojás. Ezzel a lepénnyel már régóta szemezgettem, még azelőtt, hogy elmentem volna erre a helyre. És láss csodát, ő volt az... csak más hozzávalókkal. A különbség annyi volt, hogy ott kisebb formában csinálták, így a töltelék magasabb lett és az vajas-omlós tészta helyett réteslapot használtak. Egyik kedvenc ételem lett... akár reggelire, akár vacsorára is ideális. A Quiche "... a franciák pizzája, egy klasszikus francia étel, melynek alapgondolata a következő: egy omlós tésztaágyon pihenő, gazdag feltéttel megpakolt, tejszínes tojással összesütött lepény. quiche-ben az is nagyon szerethető, hogy igazából egész évben elkészíthető, az éppen aktuális zöldségek felhasználásával. Mehet bele: paprikaparadicsompóréhagymacukkinispenót vagy akár gomba is. A zöldségeken kívül gazdagíthatjuk pirított csirkemellel, darált hússal, de tehetünk bele kagylótrákotsonkát vagy olasz szalámit. Jóformán bármit bele lehet tenni. A krémbe kerülhet túró, krémsajt, mascarponezabpehely. A fűszerezést is kedvünk szerint variálhatjuk: őrölt borssalszerecsendióvalfehér borssalrómai köménnyelcurry-vel, fokhagymával is gazdagíthatjuk."


A receptet pedig a Kifőztük oldaláról vettem, amit kicsit átalakítottam. :)
A kis fa szívet pedig Aranycérnának köszönhetem! :)


Adag:

24 cm-es tortaformányi ( de ha vastagabb tölteléket szeretnénk, akkor vagy a tölteléket növeljük, csak a torta átmérőjét csökkentsük (18 cm-es formával tökéletes)

Hozzávalók a tésztához:

22 dkg finomliszt
5 dkg vaj
8 evőkanál hideg víz
2 kávéskanál só




Hozzávalók töltelékhez:

25 dkg húsos füstölt szalonna
15 dkg gomba
1 fej hagyma
2,5 dl tejszín (nem főzőtejszínt,hanem 30%-os habtejszínt használok)
3 tojás
1 gerezd zúzott fokhagyma
só, bors, szerecsendió


a vaksütéshez szárazbab






Elkészítése:


1. Először elkészítjük a tésztát. A hozzávalókat gyors mozdulattal összegyúrjuk, majd 20 percre berakjuk a hűtőbe pihenni.


2. Eközben elkészítjük a tölteléket. A gombát a hagymán megdinszteljük, majd a császárszalonnát felkockázzuk és megpirítjuk.


3. A tojást a tejszínnel és a fűszerekkel elkeverjük.


4. A tésztát kör alakúra nyújtjuk, majd a tortaformába rakjuk, úgy hogy legyen széle. A tetejére alufóliát rakunk, majd arra szárazbabot és így sütjük 13 percig, majd utána leszedjük őket és tovább sütjük simán 8-10 percig.


5. Kivesszük, majd elegyengetjük rajta a gombát és a császárszalonnát és ráöntjük a tejszínes öntetet.


6. 180 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.



Jó étvágyat hozzá! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése