2013. december 9., hétfő

Banános brownie, VKF! 60

Elérkezett egy újabb játék a VKF! 60, aminek a témája: Ötletes kekszek egy kis megszorítással, házigazdája pedig nem más, mint Bonbon mánia, aki szebbnél szebb munkáival kápráztat el minket nap, mint nap. Imádom olvasni a blogját és nyomon követni, mikor mivel lep meg minket. 

A kis szorítás annyi volt, hogy a csokoládénak is szerepelnie kellett a receptben. Én nem rajongok a kekszekért, ezért gondoltam kiküszöbölöm ezt egy jó csokis édességgel, mert játszani nagyon szerettem volna. Így jött létre a banános brownie karácsonyi öltözékben.Ezt a desszertet előttem két bloggerina  (Tündérsüti és Szofika) is elkészítette. Én ismét Lorraine Pascale szerint kotyvasztottam a brownie-mat, ahogyan szoktam és isteni lett. Legközelebb az egy réteg banánra rakok szerintem még egy rétegnyit! Érdemes kipróbálni, mert tényleg mennyei!

A játékot pedig nagyon köszönöm Bonbon mániának! :)))


Adag:

23x18-as tepsiformányi

Hozzávalók a tésztához:

165 g vaj
200 g étcsoki (minél nagyobb a kakaótartalma, annál jobb)
3 tojás
2 tojássárgája
1 vaníliarúd (vagy 2 teáskanál vaníliakivonat)
165 g cukor
2 evőkanál finomliszt
1 evőkanál kakaópor
1 csipet só


2 db banán


Hozzávalók a díszítéshez:

papírszívószál Eztettem: a bolt-ból
francia drazsék
cukormáz


Elkészítése:

1. A csokoládét a vajjal vízgőz fölött felolvasztjuk.

2. A tojásokat (tojás + tojások sárgája) a vaníliával elkezdjük egy robotgépben verni, majd leállítjuk és hozzáöntjük a cukor egyik felét, majd kis idő múlva a másik felét, majd leállítjuk amikor ez az egyveleg kifehéredett.

3. A felolvasztott csokinkat beleöntjük a tojásos-cukros masszába, majd hozzákeverjük fokozatosan a lisztet, a kakaóport és a csipet sót. 

4. A tepsinket sütőpapírral kibéleljük, a banánokat felkarikázzuk, majd a tepsiben egymás mellé sorakoztatjuk őket és ráöntjük a masszát.



5. 180 fokra előmelegített sütőben 25 percig sütjük. Kihűtjük és díszítjük. Ajánlom mellé a tejszínhabot és egy kis gömb fagyit!



Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése