2014. január 29., szerda

Édes macskásság és elő valentin nap csokis cupcakekkel

Elérkezett egy újabb játéknak az ideje a 21. SAD! keretein belül. A Süss' Alkoss! Díszíts! játék 2011-ben indult útjára és azóta is kedvelt időtöltés a bloggerek körében. Sokféle téma volt már így nem volt könnyű a mostani házigazdának: Sünis kanálnak. Meg is lepődtem a játék kiírásán: Édes macskásság. A feltétel az volt, hogy amit alkotunk, azon legyen valami macskás és ami ehető. Én egy csokis cupcake-t dobtam fel marcipán cicákkal. Szerettem ezt a játékot, nem csak azért mert nekem is van pajkos kandúrom, akit imádok, hanem azért mert már most nagyon várom, hogy a többiek vajon mit készítenek el! :) Sünis kanál, köszönöm szépen a játékot, az ötlet nagyon kreatív volt! :)


A cupcake receptet pedig innen vettem: the hummingbird bakery cookbook, a tészta finom, de a frosting valami elviselhetetlen!


Sir Francis Pumukli és az anyukája, vagyis én! :)

Adag:

12 db

Hozzávalók a tésztához:

100 g liszt
20 g kakaópor
1,5 teáskanál sütőpor
csipet só
40 g vaj
120 ml tej
1 tojás
negyed teáskanál vanília aroma

Hozzávalók a krémhez:

Ez a krém amit amit csináltam eléggé rossz lett. Szépen mondva! :D Én nem így vélekedtem róla amikor elkészült, hanem kicsit csúnyában... :) Majd próbálkozok feltéttel és akkor pótolom. :)

Az új krém: 
Tündérsütinél leltem rá, ami egy nagyon finom vajas csokikrém


Hozzávalók: 
150 g vaj

100 g csokoládé

Elkészítése:

1. A vajat az étcsokival vízgőz fölött megolvasztjuk, majd hűtjük. Ha egy éjszakát a hűtőben van, az sem baj, sőt!

2. A kihűtött krémet kézi robotgéppel habosítjuk.


Elkészítése:

1. A sütőt melegítsük elő 170 fokra. A lisztat, a kakaóport, a sütőport, sót és a szobahőmérsékletű vajat robotgép segítségével lassú fokozaton kezdjük el keverni.

2. A tejet, a tojással és a vanília aromával habverővel keverjük össze, majd öntsük a lisztes keverékhez és varázsoljuk egyneművé.

3. A kapszlik 3/4-ét pakoljuk tele a krémmel és süssük készre.

Annyira belejöttem a figurázásba, hogy nem csak cicákat hanem valentin napi kis dolgokat is gyártottam. :)




Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -

4 megjegyzés:

  1. Na, szóval, akkor már tudod miről is van, szó! le nem írom még egyszer!!! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :D Jajjj Kinga! Mindig feldobnak a hozzászólásaid! :))))

      Törlés
  2. Nagyon tetszenek a képeid. Kreatívan oldod meg, hogy látszódjon a desszert neve.
    Kedvet kaptam én is a cupcake készítéshez. Remélem tudok majd ilyen szépeket csinálni.
    Sok sikert kívánok minden alkotásodhoz!
    Rita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy Rita! Köszönöm szépen! :) Biztosan tudsz majd. Sőt ha van habzsákod, akkor még szebbeket! Sajnos én még nem találtam meg a tökéletes példányt, pedig már úgy nyomkodnék és akkor több cupcake-t is csinálnék. :)

      Szép napot és hétvégét neked! :)))

      Törlés