2014. február 10., hétfő

Nem éppen szép piskótánk újrahasznosítása

A minap próbáltam egy szép piskótát sütni, de nem éppen jött össze. Valamikor a páratartalom rossz, van amikor a liszt nem megfelelő, van amikor az én kedvem nem épp olyan derűs. :) Tudni kell rólam, hogy nem szeretek kidobni semmit sem... mármint amit én művészkedek és desszertnek készítek. :) Nem volt mit tenni, kettévágtam, raktam bele és a tetejére is egy kis lemon curd krémet, majd kemény habot vertem, rákanalaztam, be a sütőbe és voilá: kész a mindent elsöprő újabb citromos süti, ami mennyei. A citrom fanyar ízét a tojáshab kompenzálja! :) Lemond curd-ös desszertet már csináltam... ki felejtené el a tökéletes citrompitét, az anyaghányadokat pedig Bonbon Mániától vettem.


Adag:

18 cm-es tortaformányi

Hozzávalók a lemon curd-höz:


3 db citrom (leve és héja)
3 tojás 
150 g cukor
150 g vaj


Hozzávalók a tojásfehérjéhez:

4 tojás
cukor


Elkészítése:

1. Először készítsük el a lemon curd-öt. A tojásokat kis cukorral elkezdjük robotgéppel felverni, majd lassan hozzáadagoljuk a cukor többi részét. Amikor látjuk, hogy elkezd kifehéredni, beleöntjük a citromlevet és a citrom héját.

2. Amikor kész a masszánk, akkor gőz fölött kézi habverővel sűrűre keverjük (ez kb 10 perc). Megvárjuk míg kicsit hűl és apránként hozzákeverjük a vajat, majd megvárjuk míg teljesen kihűl.

3. A tojások fehérjét cukorral kemény habbá verjük. Annyi cukrot adunk hozzá, hogy kicsit cukormáz jellegű legyen.

4. A piskótánkat szétvágjuk, belerakjuk a krémet, majd a tetejére rálapátoljuk a tojáshabot és 220 fokos sütőben pár perc alatt sütjük, amíg a tojáshab teteje meg nem pirul kicsit.


Jó étvágyat hozzá! :)
-fromJuci-

2 megjegyzés:

  1. Ilyen, amikor a zseni kreativitása megmenti a szituációt, és valami fenségeset alkot. Most meséld el bárkinek, hogy ez egy elrontott sütiből van! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Apa se értette, hogy ezen mi lett elrontva! :D Persze,h nem... jól megpakoltam a kis piskótát.. úgy kanaláztak,h kb én csak 1 kanálnyival tudtam enni! :D :D

      Törlés