2014. február 9., vasárnap

Párizsi krémes Shaun a bárány torta

Gyakorlati órán a dísztortákkal foglalkoztunk. Azt gyakoroltuk, amit szeretnénk majd csinálni vizsgán. Én egy cuki kis barisat választottam, Shaun a bárányt. :) Fő szempont a vizsgamunkánál a burkolás és legyen rajta figura plusz írás. Ezeket mind teljesítettem, ám úgy döntöttem hogy nem ezt fogom választani. Nem azért mert nem tetszik, vagy nem férne bele az időmbe, csupán szeretek ötletelni és újabb dolgokat elkészíteni, gondolkodni hogy mi hogy legyen. Szeretem a kihívást. Amikor agyalok, hogy ez így meg úgy legyen és a végén ott van előttem a kis mű. Egyszerűen imádom. Magamtól vonnám meg ezt a kedvtelést, hogyha ugyanezt készíteném el. :) Töltelékként párizsi krémet választottam. Azt vettem szempontnak hogy mi szilárdabb kicsit, hogy szebben rákerüljön a burkolat.

A piskóta receptjét pedig drága Dinának köszönhetem! :)


Adag:

18 cm-es tortaformányi

Hozzávalók a piskótához:

2 tojás
100 g liszt
100 g cukor
0,6 dl tej
0,6 dl olaj
fél csomag sütőpor
egy csipet só

Hozzávalók a párizsi krémhez:

200 g cukor
200 g vaj
60 g kakaópor
140 g tejszín

Torta körbekenéséhez:

100 g margarin
100 g porcukor

Bevonáshoz:

marcipán


Elkészítése:

1. Először elkészítjük a piskótánkat. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét egy csipet sóval elkezdjük felverni és a cukor felét (50 g) hozzá adagoljuk. 

2. A tojások sárgáját a cukor másik felével (50 g) habosra keverjük robotgéppel, majd hozzáadjuk az olajat és a tejet, majd gyors keveréssel a lisztet és a sütőport.

3. Vgül a habot beleforgatjuk a sárgás részbe és lisztezett, vajazott formába öntjük, majd 150! fokon 35-40 perc alatt készre sütjük - hőlégkeverésesen 20-25 perc.

4. Elkészítjük a krémet. A tejszínt a cukorral felforraljuk (5 perc), közben kevergetjük. Hozzáadjuk az átszitált kakaóport és a vaj 1/3 részét (67 g) és megvárjuk míg kihűl.

5. Közben a kihűlt piskótát 3 részbe vágjuk. A vaj 2/3 részét habosra keverjük, majd hozzáadjuk a kihűlt krémhez és a legmagasabb fokozaton simára keverjük. A piskótánkat betöltjük és hűtőbe tesszük.

6. A margarint és a porcukrot habosra keverjük, majd körbevonjuk vele a tortánkat. A porcukron kinyújtott marcipánnal beburkoljuk a tortánkat és díszítjük.



Jó étvágyat hozzá! :)

-fromJuci-




6 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Ugye! :) Minden mást megettünk, de a kis barit még nem. Túl cuki! :D

      Törlés
  2. Nagyon aranyos es gyonyoru lett a bari torta! :)) Gratulalok!

    VálaszTörlés
  3. De kedves vagy! :) Köszönöm szépen! :))

    VálaszTörlés
  4. Tündéri lett, büszke vagyok Rád! :D Hajrá a vizsgához, ejtsd totális ámulatba őket! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dina! :)) Hát remélem úgy lesz,ahogy te mondod :) bár még nem találtam ki, h mivel kápráztassam el a bizottságot! :D

      Törlés