2014. április 26., szombat

Képviselő fánk

Ez az egyik olyan fajta desszert, amitől nagyon tartottam. A cukrász iskolában most már úgy vesszük a gyakorlatokat, hogy 1-1 modulból választunk és úgy készítjük el, mintha vizsgán csinálnánk.

 Én a képviselő fánkot választottam, mert így végig tudtam kérdezni a tanárt, hogy mikor mire figyeljek oda. Hát sikerült is addig, amíg a forró doboscukor nem olvadt rá a hüvelykujjamra. Na akkor hirtelen megszűntem létezni, de aztán csináltam tovább a feladatomat. Jelzem jól vagyok, de azóta is még mindig bibis az ujjam. :) Szóval a doboscukorral vigyázni kell. Ha valaki nem szeretné a tetejére ezt tenni, akkor simán porcukorral is megszórhatja. :)

A segítvideót pedig itt találjátok!




Adag:

10 db

Hozzávalók a tésztához: 


100 g zsír vagy olaj
100 g víz
2 g só

2 g cukor
100 g liszt
3 tojás (de lehet nem kell bele ennyi)

Hozzávalók a sárgakrémhez:

400 g tej
50 g keményítő
3 tojássárgája
20 g van. cukor
100 g tojásfehérje
100 g cukor
csipet só

Hozzávalók a tejszínhabhoz:

300 g tejszín
30 g cukor
4 g zselatin + 20 g víz

Hozzávalók a dobos tetőhöz:

150 g cukor
szeletelt mandula



Elkészítése:

1. Először készítsük el a tésztát. A sót, a cukrot a vízzel és a zsírral forraljuk fel, de közben folyamatosan fakanállal kevergessük. Amikor már felforrt, akkor adjuk hozzá az átszitált lisztet. Addig keverjük, amíg nem válik el az edény falától és nem kezd kicsit a tésztánk lágyulni. Ekkor egyenként adagoljuk hozzá a tojásokat, amíg el nem érjük a megfelelő masszát, szóval amíg nem válik képlékennyé, hogy zsákból ki tudjuk nyomni. Közben habverővel dolgozzuk egyneműre. 

2. A kész masszát tegyük habzsákba, majd sima nyomócsővel sütőpapírra nyomjunk 10 gömböt egymástól picit távol. Azt tudni kell, hogy a képviselőfánk akár 5-6szorosára is képes megnőni.

3. Rakjuk 200 fokos előmelegített sütőbe, majd alulra fröcsköljünk egy kis vizet, hogy gőzös sütőt kapjunk. Ha elkezdtek pirulni a fánkok, akkor vegyük le olyan 175 fokra a sütőt és süssük készre, majd hűtsük ki.

4. Készítsük el a karamellt a tetőkre. Először a kihűlt fánkoknak vágjuk le a tetejét egy recés késsel és az aljuknál is kicsit vágjuk le amelyik nem áll meg egyenletesen. A cukrot egy serpenyőben melegítsük, majd amikor elkezd olvadni, akkor kevergessük de addig csak nyomkodjuk a fakanállal. Ha folyós és szép karamell színe van, akkor mártsuk bele a tetőt és szórjuk meg mandulával. Ha elkezd szilárdulni a cukor, akkor újból olvasszuk meg.

5. Most jön a főzött sárgakrém, amivel már találkozhattunk a somlói galuskánál. A keményítőt, a tojássárgával, vaníliás cukorral jól kikeverjük, majd adunk hozzá egy kis tejet és azzal is eldolgozzuk. Ha felforrt a maradék tej, akkor hozzárakjuk és puding sűrűségűre keverjük, majd megvárjuk amíg el kezd lágyulni és ekkor rakjuk hozzá a felvert tojásfehérjét. Igazából itt miközben kezdjük keverni a tojássárgás pépet, a lágyulásnál már be kéne kapcsolni a robotgépet, hogy közben felverődjön a tojásfehérje (100 g cukor + 100 g tojásfehérje+ csipet só). Ezt a krémet még melegen bele kell rakni a csillagcsöves nyomózsákba és rányomni a képviselőfánkok alsó részére.

6. Most jön a tejszínhab. Itt vigyázni kell, hogy a kihűlt sárgakrémre nyomjuk majd rá. A zselatint egy edénybe rakjuk, majd ráöntünk 5-ször annyi vizet és hagyjuk, hogy megszívja magát. A tejszínt a cukorral habbá verjük, majd a megszívódott zselatint tűzön megmelegítjük és langyosan a tejszínhez öntjük, miközben a robotgépünk dolgozik, de használhatunk zselatin helyett habfixálót is. Csillagcsöves zsákba töltjük, majd a sárgakrém tetejére nyomjuk.

7. Na és végre kész minden, ekkor a tetőket rárakjuk a tejszín tetejére, tálaljuk és fogyasztjuk.




Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -


6 megjegyzés:

  1. Juci! Ez nagyon szépre sikerült neked. Gratulálok hozzá. El is mentettem, hátha egyszer nekifogok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Piroska! :) Tartottam tőle, de nem kellett volna. :) Majd ha egyszer megkívánja a család, akkor süsd majd meg nekik. :))

      Törlés
  2. Gyönyörűek!!! Nemrég sütöttem egy nagy adagot a gyerekeimnek és először raktam rá karamellt- elképesztően finom volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, karamellel tényleg finomabb, mint porcukorral. Csak vigyázni kell a kezünkre. Nekem ráégett a cukor az ujjamra és még mindig sebes. :)

      Törlés
  3. Jobbulást, az ilyenfajta égés lassan gyógyul, de elmúlik! Én pont ezért nem mártogattam a karamellbe, hanem gyorsan rákanalaztam (gyorsan, mert rapid módon szilárdul)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na szuper ötlet ez a rákanalazás! Majd kipróbálom! :) :)

      Törlés