2014. május 4., vasárnap

Anyák napi eszpresszós csokis cupcake



Eljött az egyik legfontosabb nap is, az Anyák napja. Nem csak ilyenkor szoktam megköszönni a gondoskodást anyukámtól, de most különösképpen nagy figyelmet szenteltem erre. A hortenzia mellé egy kis sütivel kedveskedtem neki, bár a sok fáradozást és támogatást sosem fogom tudni eléggé megköszönni. :)

Az alaptésztát felturbóztam durvára vágott csokidarabokkal. Ez a cupcake kicsit hajaz a muffinra formáját tekintve, szólva ha díszíteni szeretnénk, akkor le kell vágni a tetejét, vagy süssük meg ezt, ezzel nem kell bajlódni, mert eleve vízszintes cupcakek sülnek ki. 

A krém egy fantasztikus csokikrém, amit néhol eperrel társítottam. A másik díszítést unideccel végeztem. Itt levágtam a cupcakek tetejét és csokikrémet simítottam rá, majd erre tettem a marcipán hasonmást.



Adag
30 db

Hozzávalók a tésztához
112 g vaj
150 ml eszpresszó
435 g liszt
100 g kakaópor
1,5 teáskanál sütőpor
300 g cukor
2 tojás
200 ml joghurt

durvára vágott csoki

Hozzávalók a csokikrémhez
300 g vaj
200 g étcsokoládé



Hozzávalók a díszítéshez
eper
unidec
arany glitter





Elkészítése

1. Elkészítjük a kávét, majd a vajat megolvasztjuk és a kettőt összeöntjük. A lisztet elkeverjük a kakaóporral, sütőporral és a cukorral. A tojásokat összedolgozzuk a joghurttal.

2. A lisztes keverékbe beleöntjük a tojásos-joghurtos pépet, majd hozzáadjuk a vajas kávét is és jól összedolgozzuk. Beledobáljuk a csokidarabokat.

3. 175 fokon, légkeveréses sütőben, kapszlikban készre sütjük (kb 15-20 perc).

4. Elkészítjük a csokikrémet. A vajat az étcsokoládéval vízgőz fölött megolvasztjuk, majd kihűtjük. Ha teljesen kihűlt akkor robotgéppel kihabosítjuk. Csillagcsöves zsákba tesszük és a cupcakek tetejét megdíszítjük vele, majd megszórjuk arany glitterrel és eperrel fokozzuk az élvezeteket.

5. A másik díszítési forma az unideces. Itt levágtam a cupcakek tetejét, megkentem a krémmel és erre raktam rá a kiszaggatott kör alakú formákat, majd díszítettem. 


Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése