2014. május 24., szombat

Gyermekmentő formatorta ribizlis fehércsokoládé krémmel

Bátyám felhívott, hogy meg szeretné lepni a barátnőjét születésnapja alkalmából egy tortával. Aztán mondta, hogy legyen formatorta, gyerekmentős (a barátnője nővér) és ne legyen gagyi. Őőő hát jó! :D

Még sosem csináltam formatortát, ez volt az első. Mentőt nagyon ritkán látok szerencsére. De azt a következtetést sikerült levonnom, hogy annyira nem állnak közel hozzám a formatorták.

Próbálom azzal nyugtatni magamat, hogy ez az első és lesz jobb. Mert szerintem nem lett valami tökéletes. Keskenyebbre és magasabbra kellett volna csinálnom, az ajtókat nem kellett volna ráfestenem, stb stb stb... de hát a gyakorlás teszi a mestert, úgyhogy hajrá Juci! :D 


A krém egy nagyon jól sikerült fehércsokoládé krém ribizlivel. Ez a krém tényleg mennyei, magában is majdnem elkanalaztam... csak hát kellett a tortába is valami. :D 



Adag

30 centi hosszú, 15 centi széles, ha jól emlékszem

Hozzávalók a piskótához

  • 6 tojás
  • 120 g liszt
  • 120 g cukor

Hozzávalók a krémhez

  • 200 g fehércsokoládé
  • 200 g tejszín
  • 500 g mascarpone
  • ribizli


Elkészítése

1. A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját 20 dkg cukorral robotgéppel fehéredésig dolgozzuk, a fehérjét a maradék cukorral nem verjük fel habosra hanem tejföl állagúra, összekeverjük a két masszát, majd a lisztet is eldolgozzuk benne. 160 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.

2. Amíg hűl a piskóta addig elkészítjük a krémet. A tejszínt felrakjuk melegíteni (de nem forrásig), amikor érezzük, hogy meleg, akkor az összetördelt csokira öntjük és folytonos keverés mellett,felolvasztjuk a csokinkat. Ha kihűlt, akkor hozzákeverjük a mascarponét és robotgéppel csomómentesre keverjük, majd hűtőbe rakjuk kicsit megszilárdulni. Egy nagyon jól kenhető krémet kapunk, amit tortát bevonására is lehet használni tökéletesen. 

3. Anyukám ribizlijét használtam amit ő már előtte elkészített. Ezt átpasszíroztam, hogy ne legyen benne olyan sok mag és hozzákevertem a fehércsokihoz amíg nem értem el a színt és azt az ízt, amit én szerettem volna.

4. A tortát megtöltjük és kívülről is lekenjünk. 

Forrás: piskóta és fehér csokoládékrém



Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése