2014. június 9., hétfő

10 perces eperleves főzés mentesen

...hát most éppen nincsenek szavak nálam, mert éppen kortyolgatom ezt a finom levest. :) A telken elkezdett érni nálunk az eper, így muszáj volt kipróbálni valami könnyűt, ami finom is persze, sőt NAGYON isteni!

Fő szempont volt a gyorsaság és a tűzhely mellőzése. Ez pedig olyan gyors, hogy kettőt pislogunk és már készen is van. :)

Anyukámmal való párbeszédünk: 

na anya, megiszod?
- csak megkóstolom, mert most egy csomó fagyit ettem... 
- ...úúúú ez finom!
... volt nincs... :D 


Adag

6 dl

Hozzávalók
  • 400 g eper
  • 3 evőkanál méz vagy porcukor
  • 1 evőkanál citromlé
  • 2 dl tejföl


Elkészítése

Az epret mossuk meg, majd adjuk hozzá a többi összetevőt és turmixoljuk simára. A méz / porcukor mennyisége függ a mi ízlésünktől, szóval kóstolgassuk és ha nem elég édes, akkor még tegyünk hozzá picit. :)
Hűtőbe téve hidegen tálaljuk.

Tipp
  • tetejére tehetünk habgaluskát vagy tejszínhabot
  • rakhatunk bele piskótadarabokat
  • eper helyett más gyümölccsel is elkészíthetjük
  • pikánsabbá tehetjük, ha mentával vagy citromfűvel turmixoljuk össze
  • készítsük egyből dupla adaggal mert nagyon fincsi


Jó étvágyat hozzá! :)
- fromJuci -


2 megjegyzés:

  1. Imádjuk! A gyerekek örökké innák...vagy joghurttal,vagy csak tejjel :) ( én meg mindig turmixot mosogatok.... :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon megszerettem! :) Nem csoda, hogy ők is! :D Így legalább szerintem olyanok is megisszák ezt, akik amúgy nem szeretik a nyers gyümölcsöt. :)
      Ma is készítek ribizlis-epreset. :) :)

      Törlés