2013. május 19., vasárnap

Citromkrémes mini torta marcipán bevonattal

Közeledett anyák napja és virág helyett valami különlegesebbel szerettem volna meglepni anyukámat. Akkor jutott eszembe, hogy mi lenne ha tortát sütnék neki. Nagy tortát nem akartam, inkább személyre szólobbat, ezért választottam a mini tortát. Mivel nincs kis tortaformám, ezért kerestem egy olyan eszközt, amivel a piskótámat 3 egyenlő részre tudom szaggatni (ez egy tésztatartó üvegnek a teteje volt). Valami fanyar ízt szerettem volna, ami nem túl krémes, ezért döntöttem a citromkrém mellett. Mivel a marcipánt anyukám nagyon szereti,így már tudtam milyen lesz a külseje. Egy sima 1 kg-os marcipán vettem,de az 1/3-át használtam csak fel. Színeit színzőpasztákkal értem el. Az első mini tortám és az első marcipán színezésem és formázásom azt hiszem, elég jól sikerült és anyukámnak is nagyon tetszett. :)







Adag:

3 mini torta 

Hozzávalók a tésztaalaphoz:

Egy sima piskótát csináltam, aminek a receptje itt található, csak én 7 tojásosat, ami azt jelenti,h az alapanyagokat ugyanannyival növeltem mint a tojások számát.


Hozzávalók a citromkrémhez:

2 tojás
2 evőkanál liszt
20 dkg porcukor
1 dl tej
2 citrom reszelt héja
1 citrom szűrt leve
15 dkg puha vaj / margarin




Elkészítése:

1. A piskótát elkészítem a fent említett recept szerint, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsiben készre sütöm. A piskótába is reszelhetünk nyugodtan citromhéjat. :)

2. A tojásokat a liszttel kikeverjük, hozzáadjuk a cukrot, a tejet és lassú lángon keverve sűrűre főzzük.

3. Levesszük a tűzről, kavargatva langyosra lehűtjük, ezután belekeverjük a citromlevet, a héjat. A vajat habosra keverjük, majd összedolgozzuk a citromos krémmel.

4. A kihült piskótánkat kiszaggatjuk 3x3 egyenlő átmérőjű kör alakúra, majd megtöltjük a citromkrémmel.

5. Az így kapott helyes mini 3 lapos tortánkat kívülről bevonjuk cukrozott margarinnal (ugyanannyi cukrott ugyanannyi margarinnal kikeverünk, 1:1 arányban). Ez azért szükséges,mert a marcipán csak így fog jól megtapadni a tortánkon és az esetleges hibákat is javíthatjuk, formálhatjuk ezzel.

6. Ha bevontuk minden oldalról a tortánkat, akkor pár órára ajánlatos a hűtőben pihentetni,hogy egy masszív tortát kapjunk.

7. Ha kivettük a hűtőből akkor bevonhatjuk marcipánnal. Én a nyújtódeszkára ráraktam egy darab folpackot, azt beporcukroztam és azon nyújtottam ki a marcipánt vékonyra, körülbelül 3 mm-esre. Szépen rá lehet simítani a tortára. Itt nagyon meglátszódhat,ha a cukros margarin bevonásunk nem lett elég precíz.

8. Ezek után jöhetnek a kis virágok. A kinyújtott marcipánból levágtam egy kis darabkát,majd felpöndörítettem és közben a kezemmel alakítottam őket.

9. Ha színes marcipán szeretnénk csak annyit kell tennünk,h rakunk pár cseppet a marcipánunkra a színezőből és addig dolgozzuk össze a kezünkkel amíg nem lesz egy színű az egész, ha erősebb színt szeretnénk akkor több színezéket kell hozzáadagolnunk.






 Jó étvágyat hozzá! :)


4 megjegyzés:

  1. Szia! Nem volt érdekes a citrusos íz keverése a nagyon édes marcipánnal?? Csak mert én is gondolkoztam hasonlóban,de elvetettem. Ez a recept viszont felbátorított. Hány centis formában készítetted? Ha jol értem 3 lapot külön sütötted meg nem egybe amit utána szét vágtál ?! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Szerintem pont jó volt, mert a marcipán édes és ezért kellett egy kis citrus hozzá. :)
      Úgy csináltam, hogy egy nagy tepsibe készítettem el a piskótát, mintha piskótatekercset csinálnál. És 10 centi átmérőjű volt a tető amivel pont 3x3x3 kört ki tudtam szaggatni és így lett 3 db minitortám 3 piskótával és két réteg krémmel. :)
      Tegnap jutott eszembe ez a torta, h ő volt az első ilyen burkoltam és alul milyen csúnya lett a sodrott marcipán... :D

      Törlés
    2. Köszi a válaszodat!! :) Kifogom próbálni,mert már nagyon kíváncsi vagyok rá!! :)

      Törlés
    3. Majd írd meg, hogy milyen volt! :) Remélem neked is ízleni fog! :)

      Törlés