2014. március 23., vasárnap

Epres túrótorta - blogkóstoló 15.


Elérkezett ismét a blogkóstoló ideje, aminek háziasszonya most Süni Süti. Ez a játék arról szól, hogy a jelentkezők közül annak a blogjáról kell sütni-főzni valamit, amit neked sorsolnak ki. Akitől én kóstoltam, nem más, mint Zsuzsi finomságai. Több dolog is volt, amin gondolkodtam és végül a málnás túrótortánál döntöttem. Hát a végére sok lett a változtatás, pedig az elején csak annyit szerettem volna,h epres-túrós legyen és piskótával. :D 

A tortatálat Bluer Design-tól kaptam ajándékba, amit nagyon szeretek, mert a 18 centis tortáim olyan szépen elférnek rajta. :)



Adag:


18-as torta

Hozzávalók a Dina féle piskótához:

2 tojás
100 g liszt
100 g cukor
0,6 dl tej
0,6 dl olaj
fél csomag sütőpor
egy csipet só

Hozzávalók a töltelékhez és a bevonáshoz:

500 g túró
250 g epres joghurt
12 dkg cukor
1 citrom reszelt héja és leve
250 ml habtejszín
40 g fix zselatin (amit soha többé nem fogok használni :D )

eperlekvár

Hozzávalók a díszítéshez:

mandula
eper


Elkészítése:

1. Először készítsük el a piskótát. A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét egy csipet sóval elkezdjük felverni és a cukor felét (50 g) hozzá adagoljuk. 

2. A tojások sárgáját a cukor másik felével (50 g) habosra keverjük robotgéppel, majd hozzáadjuk az olajat és a tejet, majd gyors keveréssel a lisztet és a sütőport.

3. Végül a habot beleforgatjuk a sárgás részbe és lisztezett, vajazott formába öntjük, majd 150! fokon 35-40 perc alatt készre sütjük. Ha kihűlt, vágjuk 3 részre.

4. Készítsük el a túrókrémet. A túrót nyomkodjuk össze villával, majd öntsük hozzá a joghurtot, a cukrot, citromlevet, a citrom héját és robotgéppel keverjük össze. 

5. A tejszínt verjük kemény habbá (célszerű habverés előtt egy kis időre a mélyhűtőbe tenni, így jobban fel fog verődni).

6. A joghurtos túróhoz adjuk hozzá a zselatin fixet, majd 1 percig még robotgéppel keverjük át és adjuk hozzá a felvert tejszínhabot.

7. A torta rétegzése: az alsó piskótát megkenjük eperlekvárral, majd rájön egy réteg krém és arra eperszeletek, majd a következő piskóta és így tovább. A torta külsejét vonjuk be a krémmel, oldalát díszítsük mandulával, tetejét egész eprekkel.




Jó étvágyat hozzá! :)

- fromJuci -

6 megjegyzés:

  1. Egy nagyon finom tortát választottál, tetszenek a változtatások, Én is el fogom készíteni eperrel, amint lesz a kertemben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Hár először nem akartam ennyi változtatást, csak közben alakultak ki. :D De a fő gondolatot, te adtad. :) Igen, én is várom már, hogy a kertünkben teremjen a sok gyümölcs. :))

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Köszönöm! :) Még az oldalának a panírozását tanulnom kell, de tényleg nagyon finom lett. A piskótát megkentem lekvárral és másnapra szépen átvette az ízt. :)

      Törlés