2014. szeptember 7., vasárnap

Szakácsmustra 5. összefoglaló

A Szakácsmustrát Era, az Életinfo blog írója hozta létre. Nekem nagyon tetszik ez a kezdeményezés, hiszen "bírálhatjuk"  az adott házigazda által megjelölt szakácstól a tőle kiválasztott ételünket. Olyan szerencsés voltam, hogy az 5. forduló hozzám landolt és ki mást választhattam volna, mint





A játékra való kiírásomat itt találhatjátok. Erre a fordulóra elvárásaimat túlszárnyalva sokan jelentkeztetek, ami nekem ez külön öröm. :) Volt főétel, desszert és smoothie is. :) Boldog voltam amikor mindenkinél azt olvashattam, hogy mennyire szuper ez a Donal gyerek és milyen jó, hogy őt választottam, ezáltal mások is betekintést nyerhettek az általa képviselt gasztronómiából. Hát igen! Ez nem véletlen... Donal és az én románcom elég mély és plátói! :D Örülök, hogy mindenkinek a konyhájába egy kis időre akár, de becsempészhettem ezt a humoros, délceg cuki fiút! :)

Nézzük hát a remekműveket! :) 

Tűpárna és habverő rekord idejű sebességgel készített Donaltól egyből két desszertet is, amiket picit egészségesebbé tett. :)


Az egyik a mini sajt szuflé,

.
a másik pedig az ír almás morzsasüti.

Fűszermánia egy nagyon ízletes főétellel rukkolt elő, ami nem más, mint egy harissza pasztával fűszerezett grillezett hal harisszás sárgarépa salátával. Nem mondom azt, hogy nem kóstolnám meg, vacsorára ideális lenne! :)


És hogy ne szakítsuk meg a főételek sorát Konyhavirtuóz egy paradicsomos-babos tésztát készített el kolbásszal és milyen jól is döntött amikor nem szárított, hanem valódi, friss fűszereket használt a pennéhez. :)


Kisilditől egy desszertet kapunk, még pedig nem is akár milyet. Donaltól egy banános, csokoládés pudingot választott karamellszósszal. Nagyon finom ízletes lehet ez az édesség, benne van mind a három elem, amit én nagyon kedvelek. :) Örülök Ildi, hogy ezt a finomságot választottad, szerintem én is ki fogom próbálni! :)


Rendes Csajok döntése egy rusztikus áfonyás almás pitére volt. A szedret áfonyára cserélte és nem csalódott benne. Az áfonya-alma szerintem egy igen jó kombináció. :)


Abroszra-való is az ír almás morzsasütit sütötte meg. A döntés számára is kitűnőnek bizonyult, hiszen nem csak gyors, hanem megtalálható benne az alma-fahéj páros is, ami így az ősz elején kitűnő választás lehet egy forró csokival akár. :)


Most pedig félúton öblítsünk le egy finom szedres smoothiet, amit Süni Süti készített. :) Apósáék kertjéből friss gyümölccsel hozta létre ezt az egészséges italt, amit csak ajánlani tudok én is mindenkinek! :) 


A wannabe cheffel úgy látszik hasonló ízlésünk van, mivel én is megsütöttem Donaltól már ezt a receptet. :) A választás pedig nem más volt, mint a mini áfonyás torták. :) Ezek a kis desszertek gyorsan és könnyedén elkészíthetők, sőt akár gasztro ajándéknak is kiválóak. Kitűnő választás! :)


Lady Berry Konyhájából ismét egy főételt hozok, ami eléggé különleges és ízletes lehet. Felkeltette az érdeklődésemet. Ez nem más, mint egy kókuszos, vaníliás, mangós rizottó, ami náluk osztatlan sikert aratott. Mind a vanília, a kókusz és a mangó is egy remek trió, nem csodálkozom a sikeressége miatt. :) 


A főétel után jöjjön egy desszert Mrs. Lipton koyhájából. Ő isteni svéd fahéjas tekercseket kreált, ami neki is rendkívül ízlett. Saját bevallása szerint, ha ti is megkóstoljátok, akkor imádni fogjátok Donalt, szóval hajrá! :D 



Era, az Éetinfo blog írója, a játék megálmodója először egy desszertben gondolkodott, míg Donalunk ki nem tett az oldalára a teriyaki csirkét. Eráéknak annyira ízlett ez a remek fogás, hogy azóta már párszor repetáztak is belőle. :) Különösen jó, hogy hamar össze lehet dobni és többféle módon is variálható.


Végezetül jöjjön az én választásom ami nem más, mint egy desszert. :) Áfonyás-diós muffin vanília habbal. Nagyon jó volt a tésztában lévő áfonya és textúrája. Gyors, kevés hozzávalóval elkészíthető. Az áfonyát más gyümölccsel is pótolhatjuk. :)


Nagyon örülök, hogy ennyien játszottatok és annak is, hogy megismerhettétek Donalt, akit én annyira imádok! :) Remélem majd még sok-sok receptet ki fogtok próbálni tőle! :)

A stafétát pedig ezúttal átadnám Süni Sütinek! Vajon ő kit ajánl... kitől fogunk sütni, főzni?! :) 


- fromJuci -

5 megjegyzés:

  1. Juci, ez nagyszerű forduló volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Szerintem is! Jó, hogy többféle étel készült. :) :) Köszönöm, hogy játszottál! :)

      Törlés
  2. Sok ínycsiklandó recept született ebben a fordulóban :)

    Köszönöm szépen a lehetőséget, remélem hozzám is legalább ilyen sokan fogtok jönni játszani! ;)

    A következő Szakácsmustra kiírása október 1-re várható.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is nagyon szupi kis forduló lett! :)) Köszönöm, hogy játszottál, a következő fordulóhoz pedig sok sikert és jó összefoglalót kívánok! :)

      Törlés
  3. Íme a 6. forduló kiírása:
    http://sunisuti.blogspot.hu/2014/10/6-szakacsmustra.html
    Gyertek játszani!

    VálaszTörlés